سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت انواع گوشی‌های سامسونگ سری S چند؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مستأجران وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومانی ودیعه‌مسکن را چگونه می‌توانند دریافت کنند؟ + جزئیات منطقه حساس در بازار سکه کجاست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز | ریزش‌ها لاک‌پشتی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ضرورت صادرات ۲۰۰ هزار تن سیب و پرتقال سایپا شرایط جدید فروش و پیش‌فروش ۱۰ محصول را اعلام کرد + اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل رقم دقیق مالیات پرداختی طلافروشان مشخص شد | دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بخشی از ظرفیت مسکن ملی به کارگران جزئیات تازه از خروج عجیب‌وغریب ارز از کشور فروش بلیت فوق‌العاده قطار مشهد، از امروز ۹ صبح (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، مسکن و خودرو اعلام شد | طلای زینتی تا ۱۵۰ گرم معاف از مالیات است فرماندار مشهد: از طلافروشان فراتر از قانون چیزی نمی‌خواهیم | کسانی که مغازه هایشان پلمب شده، براساس روال قانونی بوده‌ است سال گذشته ۲۸ درصد منابع از بانک‌های خراسان رضوی خارج شد واگذاری تعیین دستمزد کارگران به مجلس منتفی شد تعویض ۵۰۰ هزار کولر آبی پرمصرف در خراسان رضوی جزئیات تازه‌ترین تغییر سن و شرط بازنشستگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ورود هر زائر به مشهد ۲۰۰۰ دلار درآمد دارد | به ازای هر ۶ مسافر یک شغل در مشهد ایجاد می‌شود

  • کد خبر: ۱۷۹۵۸۸
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
  • ۱
ورود هر زائر به مشهد ۲۰۰۰ دلار درآمد دارد | به ازای هر ۶ مسافر یک شغل در مشهد ایجاد می‌شود
رئیس جامعه هتل داران خراسان رضوی با بیان اینکه معمولا میزان ماندگاری زائران عرب زبان حوزه خلیج فارس در مشهد بیشتر است، می‌گوید: ورود زائران عرب کشور‌های حوزه خلیج فارس تأثیر بسیار مثبتی در کل چرخه اقتصادی مشهد از جمله در حوزه گردشگری می‌گذارد.

به گزارش شهرآرانیوز چند روز پیش بود که رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی در گفتگو با ایرنا اعلام کرد که کنسولگری عربستان سعودی در مشهد مقدس به طور رسمی فعالیتش را در یکی از هتل‌های این شهر آغاز کرده است. محمدبهشتی منفرد بیان کرد: کنسولگری عربستان سعودی در مشهد با ارسال یادداشت رسمی به دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در این شهر، فعالیت رسمی اش را از تاریخ ۲۱مرداد ماه امسال در یکی از هتل‌های این شهر به عنوان محل موقت اعلام کرد.

با توجه به اینکه تا سال ۱۳۹۵ مشهد سالانه پذیرای ۲ میلیون زائر از کشور‌های حوزه خلیج فارس بود، اکنون انتظار می‌رود که با بهبود روابط بین ایران و عربستان، دوباره شاهد افزایش ورود زائران عرب زبان به این شهر باشیم. فعالان حوزه گردشگری معتقدند که ورود زائران کشور‌های خلیج فارس با افزایش تقاضا برای دریافت خدمات در بخش‌های مختلف، می‌تواند علاوه بر رونق اقتصادی شهر، فرصت‌های شغلی جدیدی را برای مشهدی‌ها ایجاد کند.

ایجاد فرصت‌های جدید شغلی

رئیس جامعه هتل داران خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه معمولا میزان ماندگاری زائران عرب زبان حوزه خلیج فارس در مشهد بیشتر است، می‌گوید: ورود زائران عرب کشور‌های حوزه خلیج فارس تأثیر بسیار مثبتی در کل چرخه اقتصادی مشهد از جمله در حوزه گردشگری می‌گذارد.

انتظار می‌رود که با افزایش ورود این زائران به مشهد در بخش‌های حمل ونقل، تور‌های گردشگری مراکز اقامتی و مراکز گردشگری تفریحی و حوزه گردشگری سلامت، شاهد رونق اقتصادی باشیم. محمود مادرشاهیان می‌افزاید: باتوجه به تفاوت ارزش پول ایران و کشور‌های خلیج فارس، خرید کالا و خدمات برای زائران عرب زبان بسیار ارزان است و این مسئله سبب می‌شود که به راحتی از انواع خدمات استفاده کنند، این موضوع گردش مالی مناسبی ایجاد می‌کند. همین مسئله می‌تواند برای بخش سوغات زیارت هم نتایج ملموس و خوبی داشته باشد.

وی ادامه می‌دهد: مدت زمان اقامت و متوسط ماندگاری مسافران عرب نسبت به مسافران ایرانی بیشتر است و به طور متوسط سه تا چهار روز بیشتر از مسافران ایرانی اقامت می‌کنند. همچنین به ازای هر شش نفر زائر خارجی که وارد کشور شود، یک شغل ایجاد می‌شود. ازاین رو حضور زائران از کشور‌های حوزه خلیج فارس در تمامی زمینه‌های اقتصادی اثرات مثبت دارد و ایجاد اشتغال کرده و باید از این فرصت به نحو درست استفاده کرد.

ارزآوری زائران خلیج فارس برای مشهد

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی خراسان رضوی هم در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه تا اواسط دهه ۹۰ به طور میانگین ۲ میلیون زائر عرب زبان به مشهد می‌آمدند، می‌گوید: انتظار می‌رود با بهبود روابط ایران و عربستان، به زودی ورود زائران عرب زبان به مشهد به این عدد برسد و حتی امکان دارد که در آینده از این رقم هم بیشتر شود.

سعید، ولی زاده می‌افزاید: برآورد‌ها نشان می‌دهد که هر زائر خارجی به طور میانگین ۲ هزار دلار وارد کشور می‌کند. همین مسئله نشان می‌دهد که افزایش حضور زائران عرب زبان در مشهد می‌تواند ارزآوری زیادی برای شهرمان داشته باشد.

رونق اقتصادی برای واحد‌های صنفی

رئیس اتاق اصناف مشهد نیز در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه ورود زائران خلیج فارس سبب رونق اقتصادی برای واحد‌های صنفی می‌شود، می‌گوید: در مشهد شغل‌های مختلفی مانند مراکز اقامتی، رستوران ها، مراکز تفریحی و گردشگری و مراکز عرضه سوغات هستند که به زائران خدمات می‌دهند. در کنار این ها، شغل‌هایی مانند حمل ونقل و مترجمی هم از ورود زائران بهره مند می‌شوند. براین اساس پیش بینی می‌شود که افزایش ورود زائران عرب زبان بتواند تأثیر زیادی بر رونق اقتصادی مشهد بگذارد.

هادی مخملی می‌افزاید: به غیر از عربستان، سایر کشور‌های حوزه خلیج فارس هم علاقه‌مند زیارت امام رضا (ع) هستند، ازاین رو انتظار می‌رود که در ماه‌های آینده به غیر از عربستانی‌ها میزان ورود زائران از سایر کشور‌های خلیج فارس هم افزایش یابد. اتاق اصناف مشهد هم سعی می‌کند با فراهم کردن بستر‌های لازم، امکان ارائه خدمات به زائران حوزه خلیج فارس را فراهم کند تا از این طریق بتوانیم بر میزان ماندگاری آن‌ها در مشهد بیفزاییم.

تمایل برای سفر خانوادگی به مشهد

عضو هیئت‌علمی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی هم در گفتگو با شهرآرا با اشاره به تأثیر ورود زائران حوزه خلیج‌فارس به مشهد می‌گوید: باتوجه‌به اینکه سطح درآمدی زائران عرب‌زبان حوزه خلیج‌فارس نسبت به سایر زائران خارجی بیشتر است، معمولا آن‌ها در سفر به مشهد خدمات گران‌قیمت‌تری را درخواست کرده و درمجموع بیشتر هزینه می‌کنند. این مسئله سبب می‌شود تا میزان ارزآوری آن‌ها هم بیشتر شود.

مژگان ثابت‌تیموری می‌ا‌فزاید: باتوجه‌به کاهش ارزش پول ایران در سال‌های گذشته، این مسئله سبب شده است تا سفر به کشور ما برای گردشگران خارجی جذاب باشد. همچنین این ویژگی سبب می‌شود تا تمایل برای سفر به مشهد به‌صورت خانوادگی از سوی زائران حوزه خلیج‌فارس افزایش یابد.

رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی اتاق بازرگانی خراسان رضوی بیان کرد: برای بهره‌مندی اقتصادی از حضور زائران عربستانی باید در بهبود و ارتقای سطح کیفیت خدمات اقامتی، حمل‌ونقل و پذیرایی تلاش شود. به‌عنوان‌مثال در سال‌های گذشته تحت‌تأثیر فضای اقتصادی حاکم بر کشور، برخی کالا‌های نامرغوب و تولیدات غیرداخلی به بازار سوغات ایران و مشهد راه‌یافته است، ازاین‌رو برای سودآوری بیشتر در بخش سوغات، ضرورت دارد به کیفیت کالا‌های عرضه‌شده بیش از گذشته توجه شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
سیدجواد
Germany
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
0
0
بیش از پیش باید مسئولین مقدمات حضور زائرین از کشورهای دیگه رو آماده کنن ، تبلیغات و معرفی شهر به شهروندان دیگه کشورها ، چرا مشهد فقط باید ۵ درصد از سهم گردشگری سلامت رو داشته ؟ مشهد شهر بزرگیست حداقل یک سوم گردشگران سلامت رو باید جذب کنیم که ماندگاری بیشتری هم در شهر دارن و اشتغال زایی بیشتری هم میشه .
امیدوارم مسئولین به صورت جدی به حضور زائرین از کشورهای خلیج فارس نگاهی بیندازن و با برنامه باعث حضور بیشترشون بشه .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->